קבינט יוקר המחיה התכנס: זו ההחלטה שהתקבלה

איתי גדסי 1 Comment on קבינט יוקר המחיה התכנס: זו ההחלטה שהתקבלה

ראש הממשלה נתניהו הנחה בוועדת השרים למאבק ביוקר המחיה להביא תוך כחודש ימים תזכיר חוק שיפתח את השוק בישראל לכלל המוצרים המשווקים באירופה

רה"מ נתניהו וצוות השרים לטיפול במסתננים - צילום: חיים צח לע״מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, התכנסה היום (שלישי) בפעם השישית, במשרד רה"מ בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו הנחה להביא בתוך כחודש ימים תזכיר חוק שיפתח את השוק בישראל לכלל המוצרים המשווקים באירופה. בוועדה התקיים דיון על משמעות קבלת הדין האירופאי ועל הנגזרות בפועל של הנחיית ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום הדיון: "אנחנו מתקדמים בצעדים מהירים לקראת פתיחת השוק בישראל לכל המוצרים באירופה – מה שטוב באירופה טוב לישראל.

"ההחלטה שקיבלנו עכשיו בוועדת השרים ליוקר המחיה היא שעד תחילת המושב ב-15 באוקטובר, אנחנו נביא תזכיר חוק שפותח את השוק בישראל לכל המוצרים באירופה. יהיו חריגים, אבל הכל יהיה מותר זולת החריגים. זה בדיוק הפוך ממה שקיים – הכל אסור חוץ ממה שמותר. (מעכשיו) הכל מותר – חוץ ממה שאסור. זה שינוי גדול. זו המהפכה. אני רוצה להודות לשרים שעובדים וגם לצוותים שלהם שעוזרים בשינוי המהפכני הזה".

שר הכלכלה ניר ברקת אמר: ״זהו יום היסטורי, אני מודה לראש הממשלה נתניהו על ההחלטה החשובה והנכונה ועל הגיבוי שיאפשר לשר האוצר ולי להביא את חוק מה שטוב לאירופה טוב לישראל. זו הבשורה הגדולה ביותר בתחום יוקר המחיה, שתאפשר פתיחה של השוק הישראלי לעשרות אלפי מוצרים זולים מאירופה, שכיום אסור לייבא לישראל. פתיחת השוק לפי מתווה ׳מה שטוב לאירופה טוב לישראל׳ תאפשר להכניס תחרות אמיתית אחרי עשרות שנים בהם המונופולים והקרטלים שלטו בצרכן הישראלי ומנעו תחרות. סוכם כי החקיקה תקודם במהירות האפשרית עד לפתיחת מושב החורף, כדי לפתוח את השוק הישראלי לתחרות כבר במושב החורף הקרוב של הכנסת. כי מה שטוב לאירופה, טוב גם לישראל״.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ואיפה אלו שתמיד התריעו בפני השתלטות של גורמים זרים על הכלכלה של ישראל???